Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna www.kmstolica.fora.pl
Forum na temat komunikacji miejskiej i nietylko.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Solaris Urbino 18

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna -> Solaris Urbino 18
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ikarus2952
Administrator



Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stolica-polska elita.

PostWysłany: Pią 21:32, 23 Paź 2009    Temat postu: Solaris Urbino 18

Wpisujcie tu swoje wrażenia i odczucia oraz plusy i minusy jazdą Solarisem Urbino 18 z punktu widzenia pasażera, a jeśli ktoś jest kierowcą to i z punktu widzenia szofera.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 19:44, 14 Lis 2009    Temat postu:

Solaris Urbino 18

Cytat:
Producent Solaris Bus & Coach
Premiera 1999 r.
Okres produkcji 1999 - nadal produkowany
Miejsce produkcji Bolechowo-Osiedle Polska Polska
Poprzednik Neoplan N4021
Typy nadwozia Niskopodłogowy autobus przegubowy klasy MEGA
Układ drzwi 2-1-1-0
2-2-2-0
2-2-2-2
1-2-2-0
1-2-2-2
Liczba drzwi 3
4
Wys. podłogi
w I drzwiach 320 mm
Wys. podłogi
w II drzwiach 320 mm
340 mm
360 mm
Wys. podłogi
w III drzwiach 320 mm
340 mm
360 mm
Wys. podłogi
w IV drzwiach 320 mm
340 mm
360 mm
Po zastosowaniu przyklęku -75 mm
-80 mm
Szerokość drzwi 1250 mm
1350 mm
Silniki Cummins ISBe5 250B
Cummins ISLe4 340B
DAF PR228
DAF PR265
MAN D2866LOH25
Moc silników 178 kW (242 KM)
310 KM
340 KM
360 KM
Skrzynia biegów Voith Diwa 5
ZF 6HP ECOMAT 4
Liczba przełożeń 5
Długość 17900 mm
18000 mm
Szerokość 2550 mm
Wysokość 2850 mm
3035 mm
Masa własna 14000 kg
15500 kg
16000 kg
Masa całkowita 24000 kg
26000 kg
28000 kg
Rozstaw osi 5130 mm
6770 mm
Liczba miejsc ogółem 174 - 176
Liczba miejsc siedzących 34 - 56
Pokrewne Solaris Urbino 10
Solaris Urbino 12
Solaris Urbino 15
Podobne Solaris Trollino 18

Informacje dodatkowe
ABS Tak
ASR Tak
EBS Tak
ESP Nie
Klimatyzacja Opcja
Galeria zdjęć w Wikimedia Commons Galeria zdjęć w Wikimedia Commons

Solaris Urbino 18 – niskopodłogowy przegubowy autobus z serii Solaris Urbino przeznaczony dla komunikacji miejskiej, produkowany przez polską firmę Solaris Bus & Coach S.A. z Bolechowa koło Poznania. Obecnie produkowane są modele trzeciej generacji. Obok modelu podstawowego zasilanego silnikami diesla spełniającymi normę emisji spalin Euro 4, produkowane są modele spełniające ostrzejsze normy Euro 5 bądź EEV oraz zasilane gazem CNG lub z napędem hybrydowym drugiej generacji.

Historia modelu

"Solaris Urbino 18" pierwszej generacji produkowano od drugiej połowy 1999 roku. Od pierwszej połowy 2002 roku produkowano modele drugiej generacji. Od wiosny 2005 roku produkowana jest trzecia generacja tego autobusu. Jest on wytwarzany w wersjach z silnikami diesla, lub z napędem elektrycznym, jako Solaris Trollino 18. Od 2005 roku dostępna jest odmiana z napędem gazowym CNG. Pierwszy i jedyny wyprodukowany dotychczas Solaris Urbino 18 CNG trafił do Lublina w listopadzie 2006 roku, w październiku 2009 roku został on sprzedany do Radomia[1].

W grudniu 2006 roku Olsztyn jako pierwsze polskie miasto odebrał 8 sztuk modeli "Urbino 18" spełniających normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w 2009 roku. Jesienią 2006 roku na targach w Hanowerze odbyła się światowa premiera prototypów autobusów Solaris Urbino 18 Hybrid z napędem hybrydowym i Solaris Urbino 18 EEV. Model hybrydowy powstał dzięki współpracy firmy "Solaris" z firmami Allison Transmission i Cummins, mającymi już duże doświadczenie w konstrukcji tego rodzaju napędu na rynku północnoamerykańskim. Prototyp modelu "Solaris Urbino 18 EEV" z tradycyjnym silnikiem diesla spełnia normę emisji spalin EEV (ostrzejszą od Euro 5, która zacznie obowiązywać w Europie od października 2009 roku). Oba prototypy na przełomie lat 2006 i 2007 weszły do produkcji. W połowie 2008 roku dokonano znacznej modernizacji modelu Solaris Urbino 18 Hybrid, po której producent określa go jako pojazd drugiej generacji. Zmiany dotyczą głównie układu napędowego, w którym zastosowano mniejszy i lżejszy silnik Cummins ISBe5 250B.

Graficznym symbolem autobusu "Urbino 18" jest zielony jamnik. Poszczególne wersje napędowe posiadają symbole różniące się szczegółami. Na modelach hybrydowych jamnik posiada dwa serca symbolizujące podwójny układ napędowy, zaś na modelach w ekologicznej wersji EEV jamnik trzyma w pysku kwiat. Część jamników w modelach sprzedanych do Krakowa ma na głowie krakuskę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 21:15, 19 Lis 2009    Temat postu:

No co tu dużo mówić stalowa ma same nowe Solarisy którymi ja jeżdżę i tyle co mogę powiedzieć to nimi się dobrze jeździ tylko dla tego że są nowe ale i tak połowa zaliczyła ORT a przynajmniej kanał napraw nie ma co się oszukiwać to tylko są Polskie autobusy....
Nic dziwnego że Niemcy ich nie chcieli u siebie bo to wszystko to jeden szrot nowy to dobry a trochę pojeździ po Warszawskich drogach to zaraz się wszystko sypię...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Walas




Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:21, 20 Lis 2009    Temat postu:

Najlepsze jak dla mnie są SU18-81xx.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kmstolica.fora.pl Strona Główna -> Solaris Urbino 18 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin